W tym miejscu powinna być drobna reklama. Proszę, wyłącz blokowanie reklam dla tej strony, to jedyny zarobek ze strony!

Bloki Faraona

Zrzuty ekranu

 shot  shot  shot  shot  shot  shot  shot  shot  shot  shot  shot  shot  shot  shot  

Wymagania

  • system operacyjny: Windows 98 w górę
  • Procesor: 800MHz
  • RAM: 128MB
  • Grafika: Szybka karta z akceleracją 3D i obsługą OpenGL
  • Dźwięk: Karta, najlepiej z obsługą dźwięków 3D
  • Miejsce na HDD: około 10MB
  • Mysz: tak

Wasza ocena

 

Oceń:

Wasza ocena:
ocena 9.0/10: [4 głosów]
 

Opis

 
Gra polega na usunięciu jak największej liczby bloków z planszy i osiągnięciu celu, jakim jest pozostawienie na planszy najwyżej kilku (kilkunastu) bloków (zależnie od etapu).

Aby usunąć bloki z planszy należy kliknąć na nie kursorem myszy. Blok można usunąć tylko wtedy, gdy sąsiaduje on z innym blokiem w tym samym kolorze. Pojedyncze bloki nie mogą być usunięte i należy tak grać, aby pojedyncze bloki łączyły się z innymi w tym samym kolorze, dzięki czemu będzie można je usunąć.

Bloki poruszają się po planszy wtedy, kiedy mają otwartą drogę do środka planszy. Środek planszy - wyznaczony przez przecięcie się trzech płaskich kół (są przeźroczyste i mało widoczne, aby nie przeszkadzać w graniu) - przyciąga wszystkie bloki do siebie, dlatego między blokami nigdy nie tworzą się puste odstępy.

Na planszy znajdują się także bloki - kamienie - (najciemniejsze, z bardziej zaokrąglonymi rogami), które nie mogą być usunięte. Są one jedynie przeszkodą w grze.

Punkty naliczane są według zasady - im większa grupa bloków, tym więcej punktów. Dlatego przykładowo usunięcie jednej grupy sześciu bloków da więcej punktów niż dwie grupy po trzy bloki. W związku z tym staraj się układać bloki tak, aby usuwać jak największe grupy na raz.

Jeśli nie możesz znaleźć właściwego ruchu na planszy, poczekaj chwilę i wytęż wzrok. Co jakiś czas pojawia się delikatna podpowiedź.

Niektóre bloki na planszy dają pewne bonusy. Blok z bonusem odróżnia się od pozostałych tym, że cały czas się obraca. Lista bonusów jest w pomocy do gry.

W grze dostępne są dwa rodzaje gry.

Gra normalna - to kolejne etapy generowane według ustalonych reguł. Z czasem etapy stają się trudniejsze - jest w nich coraz więcej kolorów i przeszkód.

Gra losowa - to gra, w której reguły tworzenia kolejnych etapów są losowe i przy każdym podejściu się zmieniają. Tu także poziom trudności wzrasta z kolejnymi etapami.

Pliki do pobrania

 

Wasze komentarze

 

Natalia [2010-10-27 13:50:10]

Świetna gra, bardzo wciągająca i ćwicząca logikę. Polecam

czarnooki-kot [2010-10-16 22:24:31]

dziękuję, pobrałem i jestem zadowolony :) tak trzymaj :)

Aga [2010-02-13 13:44:45]

piekna praca, dzieki

łączna ilość komentarzy: 3

Dopisz swój komentarz

  • Twoje imię:
  • Dla zabezpieczenia przepisz ten ciąg znaków: 36ftk :
  • treść (max 512 znaków):

Zobacz też podobne

  • Piłka
    Znana gra na kartce w piłkę nożną, z komputerem lub z kolegą [koleżanką?:)].
  • Keyboard
    Program do nauki pisania na klawiaturze, w formie gry podzielonej na 11 lekcji.
  • Retrofire
    Mocno wzbogacone połączenie dawnego Landera z Rescue on Fractalus (lub Behind Jaggi Lines, z małego Atari), wszystko w całkowicie trójwymiarowej grafice, z przyjemnymi dźwiękami 3D i klimatyczną muzyką. Latając lądownikiem ratujesz ludzi i strzelasz do wrogich dział oraz myśliwców. Całość umieszczona w 99-etapowym scenariuszu!
  • Celis wer.0.667 demo
    Prosta (ale nie łatwa), szybka "strzelanka" z całkiem niezłą renderowaną oprawą graficzną; gra w stylu Tyriana, czy Raptora, ale wzorowana na atarowskiej grze Zybex.
 << powrót   Odwiedzin opisu: 6221 razy.
Valid XHTML 1.0 Strict
© 1998-2018 Grzegorz Drozd
Strona stworzona dla rozdzielczości minimum 1024x768 i sprawdzona w przeglądarkach FireFox oraz MSIE 6.
Polskie znaki kodowane w ISO-8859-2.